Πέµπτη 23 Ιανουαρίου
Φως και όραση, η γέννηση και η εξέλιξη τού κινηματογράφου
Φως και όραση. Γιατί μπορούμε να βλέπουμε κινηματογράφο
Η γέννηση τού κινηματογράφου. Συνοπτική διαδρομή στην ιστορία τού κινηματογράφου και αναφορά στις ταινίες σταθμούς.
Πέµπτη 30 Ιανουαρίου
Βασικές δομές των εικαστικών τεχνών, η κάμερα, το φιλμ
Βασικές δομές των εικαστικών τεχνών: Χρήση και λειτουργία τους
Η κάμερα: Μια συσκευή εγκλωβισμού τού χρόνου.
Το φιλμ και τα είδη του. Η γοητεία τής ιμουλσιόν και το βίντεο.
Πέµπτη 6 Φεβρουαρίου
Συλλαβίζοντας τη γλώσσα τής εικόνας
Δομικά στοιχεία τού «κάδρου». Γωνία λήψης, άξονας, continuity, cut.
Workshop: Άξονας, cut, continuity, «γύρισμα» εφαρμογής.
Πέµπτη 13 Φεβρουαρίου
Σενάριο, οπτική οφήγηση, η «σύνταξη» μιας οπτικής πρότασης
Σενάριο. Πώς γράφεται, τι στοιχεία δίνει. Οπτική αφήγηση. Πρώτες «προτάσεις» τής φιλμικής γλώσσας: Σκηνή, πλάνο, ντεκουπάζ.
ΑΣΚΗΣΗ: Ντεκουπάζ, από τους φοιτητές, μιας σκηνής από υπάρχουσα ταινία και «γύρισμά» της επί τόπου.
Πέµπτη 20 Φεβρουαρίου
Η δημιουργία τού κόσμου, τής ταινίας
[«Ο σκηνοθέτης οφείλει να πάρει τη θέση τού παντοδύναμου Θεού». (Federico Fellini)]
Ο σκηνοθέτης auter. Τα 4 στάδια τής δημιουργίας… μιας ταινίας: Από τη σύλληψη ώς την οθόνη.
Επαγγελματικές ειδικότητες στον κινηματογράφο.
Αλφαβητάρι των κινηματογραφικών και των τηλεοπτικών όρων.