1. Τετάρτη 8 Νοεμβρίου
Ρώμη: η ιστορία μιας πόλης που έγινε ένας κόσμος
Η ρωμαϊκή πατριδογνωσία και η γεωπολιτική επέλαση τής ρωμαϊκής δύναμης. Η συνάντηση τής Ρώμης με τον ελληνικό κόσμο και η σημασία τού ελληνικού πολιτισμικού παραδείγματος. Η αμφίσημη σχέση τής Ρώμης με την Ελλάδα και η διαχρονική σημασία της για τη διαμόρφωση τής ευρωπαϊκής «εικόνας» τού Έλληνα: ρωμαϊκός φιλελληνισμός και Realpolitik. Μιλώντας λατινικά στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
2. Τετάρτη 15 Νοεμβρίου
Πώς ο Όμηρος έγινε Λατίνος υπήκοος
Οι ρωμαϊκές μετεμψυχώσεις τού Ομήρου. Τα ομηρικά έπη, ο εθνικός μύθος τής Ρώμης, η Αινειάδα τού Βιργιλίου – και μερικές απροσδόκητες ερωτήσεις: Ποιον σύντροφο ξέχασε ο Οδυσσέας στο νησί των Κυκλώπων; Γιατί οι Έλληνες δεν έπρεπε να αλώσουν την Τροία; Ποιος Έλληνας παρέδωσε τα κλειδιά τής Ρώμης στους πρόσφυγες τής Μικράς Ασίας; Γιατί έγινε ρωμαίος πλανητάρχης ο ομηρικός Δίας; Αναζητώντας τους Πατέρες τής Δύσης: Όμηρος-Βιργίλιος-Δάντης. Go west: From Troy to America.
3. Τετάρτη 22 Νοεμβρίου
Ο Μεγάλος Λατινικός Ερωτικός: πάθη, μύθοι, μεταμορφώσεις
Οι λατίνοι εραστές, οι τροβαδούροι τής Προβηγκίας και η «εφεύρεση» τού ρομαντικού έρωτα. «Make love, not Rome»: εκατόνταρχοι, αγαπητικοί και αντιρρησίες συνειδήσεως στα χρόνια τού Αυγούστου. Το μεταμορφωσιακό σύμπαν τού Οβιδίου: από τον ελληνικό μύθο στην ευρωπαϊκή μυθολογία. Ο Οβίδιος και η παγανιστική συνείδηση τής Δύσης. Το εικαστικό κληροδότημα τού Οβίδιου Μυταρά.
4. Τετάρτη 29 Νοεμβρίου
Στοά και στο βάθος Κήπος: ελληνικός φιλοσοφικός στοχασμός και ρωμαϊκό imperium
Ο στωικός κοσμοπολιτισμός, το οικουμενικό imperium τής Ρώμης και το Τέλος τής Ιστορίας. Ο Επίκουρος στο Sorrento. Λουκρήτιος: Η περί θεών αυταπάτη και τέσσερα ηρεμιστικά σε συσκευασία τού ενός για αγχώδεις καιρούς. Οράτιος: λυρικοί αντίλαλοι ανάμεσα στη Στοά και τον Κήπο.
5. Τετάρτη 6 Δεκεμβρίου
Ελλάδα – Ρώμη – Δύση ή γιατί ο Φρόυντ αρνιόταν να πάει στη Ρώμη.
Η ιστορία ενός «ντιμπέιτ»: «είμαστε όλοι Έλληνες εναντίον είμαστε όλοι Ρωμαίοι» και πώς μια καθηγήτρια νίκησε έναν υπουργό. Η «γιαγιά Ελλάδα» και η «μάνα Ρώμη» τής Δύσης. Η Ρώμη ως συμβολικός τόπος τής δυτικής πολιτικής, θρησκευτικής και λογοτεχνικής παράδοσης. «Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του»: οι πολλαπλές κλωνοποιήσεις τής Ρώμης. Η ελληνορωμαϊκή δίαιτα και η νεοελληνική ανορεξία.