Μενού Κλείσιμο

Πρόγραμμα ου κύκλου

5 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Νίκος Ζίας

Καθηγητής Ιστορίας τής Τέχνης τού Πανεπιστημίου Αθηνών

Τρίτη 13 Μαΐου

Διάγραμμα τής πορείας τού Φ. Κόντογλου (1895-1965). Ο Ζωγράφος, ο λογοτέχνης. Το ζωγραφικό έργο μέχρι το 1930.

 

Τρίτη 20 Μαΐου

Η ελληνική τέχνη κατά τη δεκαετία τού 1930. «Η Γενιά τού ΄30». Οι τοιχογραφίες τού σπιτιού (1932).

 

Τρίτη 27 Μαΐου

Οι μνημειακές συνθέσεις τού Δημαρχείου Αθηνών (1937-1939). Φορητές εικόνες και κοσμικά ζωγραφικά έργα.

 

Τρίτη 3 Ιουνίου

Οι τοιχογραφίες στα παρεκκλήσια Αγ. Λουκίας (1932) και Αγ. Ειρήνης (1938). Τα μετά τού 1940 έργα: Καπνικαρέα, Ζωοδόχος Πηγή Παιανίας κ.ά.

 

Τρίτη 10 Ιουνίου

Η όψιμη εκκλησιαστική (ναοί Αγ. Ανδρέα, Αγ. Χαραλάμπους, Αγ. Γεωργίου κ.ά.) και κοσμική ζωγραφική του. Οι άμεσοι και έμμεσοι μαθητές του. Η επίδρασή του στη νεοελληνική τέχνη.

ος κύκλος

Άλλες ενότητες του κύκλου

Νίκος Ζίας


Καθηγητής Ιστορίας τής Τέχνης τού Πανεπιστημίου Αθηνών

 

Καθηγητής Ιστορίας τής Τέχνης, Πανεπιστήμιο Αθηνών Μακεδονικής καταγωγής, γεννήθηκε στα 1939 στην Τρίπολη. Σπούδασε Ιστορία και Αρχαιολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και ανακηρύχθηκε διδάκτωρ τής Ιστορίας τής Τέχνης τού ίδιου Πανεπιστημίου. Εισήλθε στην Αρχαιολογική Υπηρεσία και υπηρέτησε ως Επιμελητής Βυζαντινών Αρχαιοτήτων στον Μυστρά, Προϊστάμενος τής 4ης Ε.Β.Α. Αιγαίου Πέλαγους, τής Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Πελοποννήσου και Δυτικής Στερεός, Διευθυντής Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Αρχαιοτήτων και Διευθυντής Συντήρησης Αρχαιοτήτων τού Υπουργείου Πολιτισμού. Είναι Πρόεδρος τού Ευρωπαϊκού Κέντρου Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων και τής Επιστημονικής Επιτροπής Αναστήλωσης Μνημείων Πυλίας. Αντιπρόεδρος τού Δ.Σ. τής Εθνικής Πινακοθήκης. Έγραψε τα βιβλία:«Φώτης Κόντογλου, ζωγράφος»·«Η Ελλάδα τού Γ. Μανουσάκη»* «Οι τοιχογραφίες τής Μονής Γρηγορίου Αγίου Όρους» και «Βυζαντινός Εγγονόπουλος», καθώς και περί τις 100 μελέτες και άρθρα για τη βυζαντινή και τη νεοελληνική τέχνη. Υπήρξε τεχνοκριτικός στην εφημερίδα «Μεσημβρινή» και συνεργάτης τής εφημερίδας «Το Βήμα».